top of page

מה הטעם בחיים? | המתת חסד


ירדן, בת 34, ישראלית ומאמינה בישוע שניחנה במתנה אלוהית לשתף את אהבתו ואת חסדו עם כל מי שנקרה בדרכה. ירדן נולדה עיוורת, למשפחה חרדית של 10 ילדים. כילדה צעירה היא הותקפה מינית על-ידי בני משפחתה והיא מוכרת כסובלת מתסמונת פוסט טראומטית חריפה. בתחילת שנות העשרים שלה ירדן פיתחה אפילפסיה עמידה לטיפול תרופתי.עדיין, ירדן היא אישה חזקה, מצחיקה ואמיצה, שעד לא מזמן חיה חיי עצמאות מלאים בדירה שכורה ונהנתה מחיים שמחים ופעילים.


סיפורה הטראגי של ירדן:

בשנת 2018 הוצע לירדן להיכנס לניתוח מוח מורכב, הניתוח השאיר את ירדן מרותקת לכיסא גלגלים ועם כאבים נוראיים ומתגברים. ירדן סורבה לקבל כל טיפול למצבה החדש.כעבור כשלוש וחצי שנים של בדידות תהומית, אכזבה, נכות קשה, כאב בלתי נסבל וכמה ניסיונות כושלים לטיפול במצב, ירדן ניסתה לשים קץ לחייה.

הכירו את ואנסה:

ואנסה נשואה לאלי ואימא לארבעה ילדים מתוקים המתחנכים בחינוך ביתי. מנחת הורים ומשפחות, מדריכה מונטסורית ומנטורית מטעם מכללה ללימודים מונטסוריים.

מצב של חיים ומוות!

ירדן מרגישה שאם תפילה והתערבות רפואית לא יעבדו, החלופה היחידה שתצליח להפסיק את הכאב הנוראי, הבלתי נסבל והתמידי שלה, היא מוות. וכך, באוקטובר 2022 ירדן החלה תהליך של המתת חסד בשוויץ שתקח מקום ב8 במאי 2023. ירדן לא רוצה למות. כאב חד, נוראי ומתמשך יכולים לחסום את אותו קול האלוהים שאנחנו כל כך חפצים לשמוע וירדן מרגישה שאינה יכולה לחיות כך, שהרי חייה אינם חיים, אלא רק התקיימות של סבל פיזי ונפשי מתמשכים.


ואנסה לא מסכימה עם ההחלטה של ירדן.

יש בה אמונה שאלוהים יכול ורוצה שירדן תירפא. יש לה תקווה לראות את הנס האלוהי ולהמשיך ללכת לצד ירדן בהמשך דרכה וייעודה עד הסוף. יש בה אהבה עמוקה לאלוהים ולירדן.


מכאן, המשפחה של ואנסה והיא החליטו שואנסה תתפטר מעבודתה, על מנת לעזור לירדן.

המשרה המלאה שלה עכשיו היא לחפש לירדן פתרונות רפואיים, פסיכולוגיים ורוחניים כאחד, בישראל ובחו"ל. ואנסה מחפשת ומתווכת בין ירדן לבין הצוותים הרפואיים ומול כל גוף/ ארגון או יחידים המעוניינים ומסוגלים לעזור לה בכל דרך אפשרית, ואנסה מנהלת את חיי היום-יום שלה בקניות, תחזוקת הדירה, ניהול החשבונות והתשלומים שלה. היא הנהגת של ירדן לכל מקום אליו היא צריכה ורוצה להגיע, הרכב שלה בעל תו נכה על שמה, ומאז ההרעה במצבה הרפואי בדצמבר 2022, ואנסה, ככלל, גם משמשת לה כמטפלת- מאכילה, מחליפה חיתולים וכו'. ואנסה ומשפחתה לקחו את הצעד הזה בעקבות מועד סופי שנקבע על ידי ירדן עם התחלת תהליך המתת החסד.


אז איך תוכלו לעזור?

אני פונה אליכם ומזמינה אתכם לעזור לי להמשיך לנסות להציל את ירדן, תרתי משמע!

ירדן זקוקה נואשות לכוח התפילות שלכם ולהכרזת הרפואה על חייה.


בחסד ובאהבת אלוהים,

ואנסה מ. בן-משה

W.png
bottom of page